Başlangıç > Android, Diğer Dağıtımlar, LINUX, MAKALE, MEDIA, Ubuntu, Web, Yazılım > Turkcell T10 veya Huawei u8110

Turkcell T10 veya Huawei u8110


Turkcell T10 or Huawei u8110

Uzun bir zamandır Turkcell abonesiyim, Linux kullanıcısı bir insan olmamdan kaynaklı Android işletim sistemine bir meylim de var. Bildiğiniz gibi Samsung I7500 kullanıyorum ve cihazın neredeyse kompetanı oldum. (Bkz : kompetan) GAOSP Beta 3 Froyo 2.2.1 yüklediğimi yazmıştım. Samsung’un düşük donanımı yüzünden Froyo’dan keyf alamıyorum, nedense hız delisi oluyor insan. Ubuntu‘m o kadar hızlı açılıyor ki, dün eşimin ablasının bilgisayarındaki XP’nin açılışı sırasında bayılıyordum resmen, tansiyonum düştü o derece :)

Her neyse Turkcell kampanyasından T10 aldım, konuşma sürelerini kullanmadığımdan uygun 12 aylık bir taksitle, Öncelikle şunu söyleyeyim, Turkcell her zaman ki gibi kendi uygulamaları ile doldurmuş telefonu. Kurtlu bir insan olduğumdan hemen Google amcaya Huawei için yeni ROM var mı diye baktım ve buldum :) Turkcell’in cihazı Android 2.1 update1 (Eclair) sürümü ile geliyor. Ama elbette Market yok ve bir sürü Turkcell ıvır-zıvırı var. Bundan kurtulmak gerek. İlk önce Linux yüklü cihazlarda ROOT yetkilerine ulaşmak gerek ki, cihaz üzerinde tam hakimiyet sağlayabilelim. Turkcell T10 (Huawei u8110) için iki tane Eclair Custom ROM var ; Celesital ROM. Ben şu an Pro Celestial V2 sürümünü kullanmaktayım. Market var, JIT var (Overlock işine yarıyor. Cihazın varsayılan hızı 580Mhz iken, ROM yükleyince 633Mhz varsayılan hızı oluyor ki bu hız Samsung I7500′ün yanında Nexus S kullanmak gibi bir şey) İki adet de Android 2.2 Froyo ROM’u mevcut. Ancak henüz tavsiye edebileceğim kadar hazır değil.  Size burada ROOT olmayı ve ROM yüklemeyi yeniden anlatmayacağım. Çünkü zaten “yapılmışı var” :D

Siteniz.Org’dan Mert Heper gayet net (anneye anlatır gibi) anlatmış. O halde
* Pro Celestial ROM Eclair Android 2.1 Yüklemesi Türkçe Rehberi İçin : BURAYA
* Android 2.2 Froyo ROM Yüklemesi İçin : BURAYA
* Android 2.2 Froyo Market Güncellemesi İçin : BURAYA

Turkcell T10 için yardım alacağınız diğer siteler şöyle ;
* http://www.googleandroid.gen.tr/Forum-u8110-turkcell-t10
* http://forum.donanimhaber.com/m_44963400/mpage_1/f_/key_//tm.htm

  1. Murat
    25 Ağu 2011, 11:25 pm | #1

    Merhabalar
    Çokgüzel anlatmış arkadaşlar sağ olsunlar da Bizde onu yapacak kabiliyet varmı acaba
    yani şunu yapacak biri olsada bizde götürüp yaptırsak diyorum

  2. mustafa
    04 Kas 2012, 7:04 pm | #2

    kardeşim su T10 archive dosyasını hotfileden kaldırmışlar var mı bşka şekilde ulaşabilmemiz için?

    • 04 Kas 2012, 7:15 pm | #3

      Hocam ben T10′dan kurtulalı çok oldu ya, yazida verdigim mert heper’in sayfasina baktin mi

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

