Pardus 2007.2 Sürüm Caracal Caracal Yayımlandı


Caracal Caracal Bilgisayarınızdan sürekli göçen,virüs,trojan,spyware,malware yiyen, doğru dürüst internete çıkmaya korktuğunuz gak deyince “money talks” diyen işletim sistemini söküp atmak istiyorsunuz ama alternatifi yok sanıyorsunuz değil mi? Lütfen yanılmayalım, kendimizi çaresiz hissetmeyelim çözümü var elbette ; Linux işletim sistemleri! Pardus TUBİTAK UEKAE tarafından desteklenen ve geliştirilen bir Linux İşletim Sistemi, oldukça güzel ben kullanıyorum ve çok memnunum 11 temmuz itibarı ile 2007.2 sürüm Caracal caracal (Karakulak) sürümünü yayımladı, güncelleme yolu ile yükselttim. Herkese tavsiye ederim can-ı gönülden. Evimin yakınındaki internet cafenin de kanına girdim :)) o da kullanmaya başladı. Arkadaşlarım da merak ediyorlar onları da Pardus’la tanıştıracağım. Bir önceki sürümünün ismi Felis Chaus’tu (Sazlık Kedisi) zaten Pardus ismini Anadolu Panteri (Panthera Pardus Tulliana) den alıyor. Bakalım bu asil kedi Caracal caracal neymiş ; Karakulak (Caracal caracal), Step vaşağı olarak da bilinir, kedigiller (Felidae) familyasından bir yaban kedisi türü. Türkiye‘nin yabani kedilerinden biridir. Ortalama ağırlığı 7-9 kg, rekor ağırlığı 17,7 kg’dir. Gövdenin tam boyu 75-90 cm’dir. Bunun dışında 30-35 cm uzunluğunda bir kuyruğa sahiptir. Karakulak’ın kuyruğunun üst kısmında etrafında beyaz tüylerden oluşmuş püskül bulunan siyah bir çizgi vardır. Rengi genelde kahverengi tondadır ve üzerinde gri ya da beyaz benekler bulunur. Karakulağın kulaklarının ucunda sivri tüy kümecikleri vardır. Kulaklarının üst kısmının kenarları siyah tüylüdür. (Kaynak : Vikipedi)

Pardus

Bir Cevap Yazın

