Mac OS X Leopard gibi Ubuntu 8.04 Hardy Heron :))


Bir süre önce kendimi ödüllendirdim ve Lenovo marka bir laptop aldım :)) Malum bildiğiniz gibi ülkemizde bilgisayar kullanıcıları yeni bir bilgisayar aldıklarında üzerinde yüklü gelen Microsoft işletim sistemini kullanmak zorunda bırakılıyor! Vista, XP’ye nazaran görsel açıdan geliştirilmiş bir işletim sistemi ancak laptop’ım İntel Centrino Core 2 Duo, 1024 GB Ram olmasına karşın oldukça yavaş açılıyor, yavaş kapanıyor vs. Vista kullanıcıların genel şikayetlerinden ben de mustaribim anlayacağınız. Ancak tabi ki Microsoft ürünlerine mecbur değiliz, üstelik çok daha hızlı, kullanışlı ve özgür, açık kaynak alternatiflerimiz var. Pardus,Ubuntu (ve türevleri), Debian, Redhat, Fedora, PCLinuxOS, Mandriva gibi. Daha geniş kapsamlı Linux türevlerine göz atmak içinse ; DistroWatch.org adresini ziyaret etmeyi düşünebilirsiniz.

Ben laptop’ıma Ubuntu’nun en son çıkan 8.04 Hardy Heron Gnome masaüstü sürümünü kurdum. Öncesinde KDE4 içeren Kubuntu‘yu kurmuştum, ancak KDE4 henüz stabil değil.. (Bu yazı yazılırken KDE 4.0.5 sürümü yayımlanmıştı) en azından KDE 4.1 sürümünü beklemek gerekiyor.. Pardus KDE 4 kararlı sürümünü yayımladığında ona da bir yer açacağım :))

Ubuntu Gnome masaüstünü seviyorum, her ne kadar KDE 4’ün inanılmaz gelişimi karşısında biraz geri planda kalıyor gibi görünse de özelleştirilmesi açısından Gnome harika ve yakında Gnome’un yeni sürümünü de deneyebileceğiz. Sitemi izleyenler biliyordur, Mac masaüstü ortamının zarafetine bayılıyorum :)) Gerçi KDE 4 çok nefis bir masaüstü ile bizleri heyecanladırıyor ancak henüz test etme fırsatını bulamadım. O sebeple Mac OS X Leopard işletim sistemleri arasında en güzel masaüstüne sahip (benim için) Tabi Apple bilgisayarlarının ülkemizde fahiş fiyatlarla satıldığını biliyorsunuz. (şimdi aldığım laptop’ın 2 katı kadar fiyat ödemek gerek) Ancak elinizde Ubuntu varsa (KDE 4’te çok rahat şekilde özelleştirilerek Mac masaüstüne benzetilebilir) masaüstünüzü bir kaç dokunuşla, compiz ve emerald desteği ile Mac OS X Leopard’a benzetebilirsiniz..

Bunun için compiz’in açık olması gerekiyor öncelikle, ardından Emerald Tema Yöneticisini de depodan kurmanız gerek sonra Mac4Lin Project sayfasına gidip yönergeleri takip etmeniz yeterli. İşte benim masaüstüm :))

ubuntu 8.04 hardy heron

Ubuntu ile ilgili kaynaklar :
Ubuntu Resmi Web Sitesi
Ubuntu forumları
Ubuntu Türkiye Forumu

Bir Cevap Yazın

