Metallica “Death Magnetic”


Death Magnetic
Death Magnetic

Metallica yeni albümü “Death Magnetic” i yayımladı. Bendeniz efenim hemen gidip paraya hiç acımayıp doğrudan almışımdır. Albümün kapak çalışması çok başarılı, sanki tabutun içine “çekiliyor”muşsunuz gibi😛 Beyaz renkli orijinal eski Metallica logosu ve şık bir “Death Magnetic” yazısı karşılıyor bizi. Arka kapakta siyahlar içinde grup fotosu.. Yani Metallica uzun bir süre saçmaladıktan sonra (bkz : Load, ReLoad, St.Anger Ha Load albümü çok mu kötüdür? Yok aslında çok başarılı bir albümdür ama Metallica’nın yapacağı bir albüm değildir. Başka bir grup yapsaydı muhteşem bir albüm olurdu) nihayet “Metal” yapmaya tekrar başlamış izlenimini veren bir albüm kapağı çalışması (bkz : cover art) Albüme gelince, albüm yayımlanmadan evvel, “The Day That Never Comes” (VİDEOYU İZLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ) adlı parçaya çekilen videoyu izledim. Irak’ta bir grup işgalci ABD askeri ile yolda arabası bozulan Irak’lı çiftin karşılaştığı gerilim dolu sahneler ile arkada gerilimi tırmandıran ritm ve melodiler beni çok etkilemişti. Albümde 4. sırada bulunan “The Day Never Comes”ı (Asla Gelmeyen Gün) ilk dinleyişimde albümün en melodik ve en iyi parçası gibi geldi bana. İlk dakikalarda Load tarzında ilerliyorken, 4. dakikanın ardından ritmler ve melodiler hızlanıyor. İlk dinlediğimde Hetfield‘ın sesini yadırgamıştım ama yok be bildiğimiz Hetfield işte canavar🙂 Albüm parçalarının tanıtımına geçmeden evvel şunu diyeyim Metallica bu albümde riff, melodi manyağı yapmıştır kişiyi, albüm bittiğinde üstünüz başınız heavy metal gitar riffleri olacaktır. Sonra uyarmadı demeyin!

Albüm “That Was Just Your Life” (Sadece Hayatındı) parçası ile açılıyor. Kalp atışı ile başlayan şarkı 1.28. dakikada giren dehşet riffleri ile tam gaz bir metal şarkısı. YEAH! Dyers Eve (And Justice For All albümünden) parçasını andırıyor evet, evet ride the ligthning, master of puppets, and justice for all albümleri ayarında evet. So What??!! Bunu istemiyor muyduk zaten? Hell Yeah!! İlk dinleyişte diyorsunuz ki evet Metallica geri dönmüştür. Budur!! Zaten albüm boyunca Metallica bizi riff manyağı yapıyor ardı ardına ÇATIR ÇATIR thrash riffleri üstelik!

Albümün 2. parçası “The End Of The Line” (Çizginin Sonu) bazılarına göre Death Magnetic albümünün en iyi parçası. Evet Master Of Puppets dönemine ait tüm riffler tekrar gün ışığına çıkmış. Nefis bir Heavy Metal (Thrash?) parçası. Riffler tam gaz, headbang yapmaya başlamayanın ruhu ölmüştür bence, ben diyeyim. Hele 2. yarısında bir melodi giriyor ki LAN?!! diyorsunuz 45 yaşındaki adamın bileğine gurban :)) Tükenmeyi, kimyasal bağımlılığın son çizgisini anlatan bir parça

3. Parça “Broken, Beat & Scarred” (Kırılmış, Yenilmiş ve Yaralı) sanki konser parçası olması için yazılmış gibi, bazılarına göre (kim lan bu bazıları?) albümün aslında en iyi parçası bu! Açılıştaki melodisi ve devamı gerçekten de çok iyi “We Die Hard” ULAN!🙂 Sanki Metallica az biraz kendisini de anlatmış gibi sanki, ha James’ime? Bana göre de çok sağlam bi parça çatır çatır!

4. Parça “The Day That Never Comes” (Asla Gelmeyen Gün) Metallica’nın albüm tanıtımı olarak seçtiği ve birde klip patlattığı parça, Ekşi Sözlükte bazıları (bak haala bazıları!) hakikaten parçaya çok çok haksızlık etmiş. Yumuşak tatlı, hüzünlü bir melodiyle girip 4. dakikadan sonra azan parça, ardı ardına patlayan riffler, melodiler. Riffler ve melodiler kopuk ve akmıyor mu? Yok canım belki bazı yerlerde ama ne dert. Ben sevdim, başarılı bir çalışma. Belki kliple birlikte dinlediğim ve çok etkilendiğim için olabilir. Daha çok Load, ReLoad dönemlerini andırıyor ama o albümlerdeki parçalardan daha sert bir parça, ben sevdim melodisini de solosunu da rifflerini de “Metallica ne yapsa dinlerim” diyen gruptanım evet So What??!

5. Parça “All Nightmare Long” (Bütün Kabuslar Uzundur) Slayer’dan Black Magic’in başlangıcına benzeyen bir melodiyi duyuyorsunuz, ardından çatır çatır giren riffler HELL YEAH!! Resmen thrah metal parçası hocam bu! ekşi sözlükte bir yorum var alayım buraya o ne demek istediğimi anlatır diye umuyorum : “az önce ilk deneyimimizi yaşadık arkadaşla. meğersem ben ne nevriye budakmışım da yıllardır bir, biledin iki kere tatmin olmuş ya da olmamışım. zevkten sigaraya başlayacağım sanırım.ikinci üçüncü dinleyişten sonra gelen gaz editi: disposable heroes’tan beri gelen en gaz thrash metal parçası. bkz :  7. entry http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=all+nightmare+long) Ekşi Sözlük yazarlarının neredeyse hepsinden büyük beğeni alan nefis bir parça. Bence de öyle. James’in sesi muhteşem gitmiş Bir tane daha HELL YEAH! hocam :))

6. Parça “Cyanide” (Siyanür) Bana göre girişi fena olmayan bir parça ama sonra “dım dı dıdım dım dıdıdı dım” diye girince ne bileyim sanki başında şöyle bi şarkı çalıcaz deyip ama sonra yok lan bööle çalıcaz deyip kandırdıkları bi parça gibi geldi bana. Metallica’nın albüm tanıtımında kullandığı 2. parçadır kendisi.. Ha kötü müdür yok, ama ilk 5 parçanın yanında biraz vasat gibi geldi bana. Sözleri ve nakarat kısmı güzel ama😉

7. Parça “The Unforgiven III” (Affedilmeyen III) Metallica tarihinde ilk kez piyano kullanılan bir şarkı.. (Nasıl kaybolurum eğer gidecek bir yerim yoksa) Unforgiven’ı ve Unforgiven II’ yi sevdim, sevdik dinledik hatta bazılarımız Unforgiven II ‘yi ilkine göre daha çok sevdi. Bu parçayı da sevecek miyiz? Bence seveceğiz, ben sevdim çünkü siz de severseniz iyi ederseniz. Zannediyor musunuz ki, bu siteye girenler yorum yapanlar takip edilmiyor?? IP adreslerinden tespit edilmiyor? Adamlarımız var, kötü yorum yapanları dövüyoruz. O sebeple her yerde “Bir Takım Olaylar sitesinden yorumları okudum, süper yaa” demeniz menfaatiniz ve sağlığınız için iyidir. Ha şarkı mı? ya o süper zaten 6. dakikasında Kirk wah-wah pedalına basıp bir solo atıyor ki tadından yenmez, evet melankolik bir şarkıdır kendisi.. “forgive me, forgive me not..”

8. Parça “The Judas Kiss” (Yahuda Öpücüğü) Death Magnetic albümünün en beğenilen 2. parçası.. Nası yani? Şöyle diyelim ki ben the day that never comes en iyi diyorum ya ikinci en iyi the judas kiss, sen diyorsun ki mesela all nightmare long en iyisi ondan sonra the judas kiss geliyo.. işte öyle.. Evet çok güzel çok sağlam çok sert bir parçaama benim 2. en iyi parçam değil :))

9. Parça “Suicide & Redemption” (İntihar ve Kurtarılma) Enstrümental Death Magnetic parçası 3.50. dakikada giren solo değişiktir, bu toprakların ezgisi gibidir sanki, sonra bir delirme işaretini alırsınız parça o dakikadan sonra alıp götürür. Metallica bu albümle “Metallica öldü beaaa” diyenleri adeta ıslak odunla dövmüştür. Bu parça da üzerine cila olur bence. Ha çok mu iyi? Yok o kadar iyi değil yani albümün genel havasına bakarak diyorum bunu yoksa taş gibi

10. Parça “My Apocalypse” (Benim Vahyim/Kıyametim) Metallica’nın Kill’m All dönemlerini andıran muhteşem bir parça. Yoruldum be hocam, üstüm başım gitar riffi, davul tonu oldu Oeeh! Hayvan gibi parça hakkaten Metallica’nın Metallica olduğu dönemlerden kalma. Metallica is Back!

Metallica “Death Magnetic”” üzerine bir yorum

  1. All Nightmare Long

    geçen gün myspace de profilime girerken klibin tanıtımını gördüm merak ettim seyrettim ingilizcem olmadığı için yazılanları anlamadım sonra ingilizce bilen kuzenime seyrettirdim oda tam bişey anlıyamamış ama ikimizde derim ve anlamlı bi mesaj var bunda durumunu çıkarttık sonra ben googla a “all nightmare long neyi anlatıyo”🙂 diye yazdım siz çıktını ilk olarak bi sorayım dedim klipte tam olarak neyi anlatıo sovyetleri falan konu edinmiş klipte ama anlıyamadım maalesef bu konuda dönerseniz merakımı gidermiş olursunuz.
    saygılar.

Bir Cevap Yazın

