Ubuntu Linux 9.04 Jaunty Jackalope


Linux kullanmaya başlayalı yaklaşık 4 yıl oldu. Kurmayı beceremediğim Ubuntu 5.10 Breezy Badger hüsranının ardından 2005 yılında ilk sürümünü duyuran Pardus 1.0 ile bu maceraya adım attım. Pardusun bu ilk sürümünü aynı gün 3 kez kurdum🙂 çünkü Windowsu’da çökertiyordum, Windowsun üzerine kuruyordum, anladığınız gibi İşletim Sistemi bilgim pek parlak değildi. Sürekli çöken, virüs trojan derdiyle bunaltan bir işletim sisteminin aksine bunlardan bağımsız olan bir işletim sistemini kullanmak heyecan vericiydi. Ancak Pardus 1.0 pek kararlı değildi. TUBİTAK’tan gönderilen 50 CD’yi baya bi dağıtmıştım hatta evimizin yanındaki internet kafenin bir bilgisayarına bile kurmuştum🙂 Pardus 2009 hariç bugüne dek çıkmış tüm sürümlerini kullandım. Arada da Kubuntu 7.04, Ubuntu‘nun 6.06, 7.04, 8.04, 8.10 sürümlerini de kullandım. Önceleri bilgisayarımda Windows ile birlikte kullandığım Linux dağıtımlarını artık şimdi tek başına kullanıyorum🙂 Yaklaşık 6-7 aydır bilgisayarımda Windows yok, temizim yani😛

Ubuntu‘nun son sürümü 9.04 Jaunty Jackalope Ubuntu’nun diğer sürümlerine göre bir devrim niteliğinde. (Ubuntu sürümleri çıktığı yıl ve ay ile ifade edilir, yani 9.04 : 2009 yılı 4. ay demektir. Bir sonraki sürüm 9.10 ; 2009 yılı 10. ayda çıkacak) Özellikle font rendering olayında Ubuntu aşmış, kendisine has bir font oluşturmuş ve mükemmel olmuş. (Bitstream Vera font ailesi ile Dejavu Font ailesinden harmanlanmış. Windows Vista ile Segoe UI fontunu, Apple uzun zamandır Lucida Grande fontunu başarıyla entegre etmişti. İşletim Sistemleri ilk anda görünümleri (eye candy) ile tanınırlar, daha sonra özellikleri gelir, özellikle son kullanıcı açısından.)  Kullandığım en stabil sürüm, 9.04 sürümüyle neredeyse hiç bir sorun yaşamıyorum. Herşey gayet güzel gidiyor. Şu anda hem Ubuntu (Gnome) 9.04 hem de Kubuntu (KDE) 9.04 kullanmaktayım. Bunu sizinle paylaşmak istedim. Evet Linux kullanıyorum, bütün işlerimi hallediyorum, başka hiç bir şeye ihtiyacım yok, size de tavsiye ederim.

Kullandığım Dağıtımlar ;
Pardus (2009 hariç tüm sürümleri)
Kubuntu (7.04, 8.10 ve 9.04)
Ubuntu (6.06, 7.04, 8.04, 8.10 ve 9.04)
Xubuntu 9.04 (kısa bir süre)
OpenSolaris (2008.11)
Fedora 10
openSUSE 11.1

Olurda sorunlarınız olursa ; Ubuntu Türkiye Forumu size yardımcı olmaktan mutlu olacaktır. Bir de ekran görüntümü koyayımda tam olsun ;

Ubuntu 9.04 Jaunty Jackalope
Ubuntu 9.04 Jaunty Jackalope

Ubuntu Linux 9.04 Jaunty Jackalope” üzerine 5 yorum

  1. gerçekten muthiş işletim sistemi fakat donanım driver bulmada sorun yasıyorum. Paylaşım için teşekkürler

  2. Bu arada benim ufak bir tavsiyem olacak. Koyduğun ekran görüntüsünün büyük halini de koyarsan ( yani üzerine tıklayınca büyük versiyonu çıkacak şekilde ) bence Ubuntu’yu hiç kullanmamış olanlar neye benzediklerini görebilir. Resim biraz ufak kalmış.

Bir Cevap Yazın

