Ubuntu 9.10 Karmic Koala Çıktı!!! (Ubuntu 9.10 Karmic Koala Released)


Alfa sürümlerinden beridir ilgiyle izlediğim Ubuntu 9.10 Karmic Koala nihayet çıktı. Dün temiz kurulum yapmak için indirip CD’ye yazdım ve biraz heyecanla bilgisayarımı yeniden CD’den başlattım, daha öncesinden md5sum doğrulaması da yaptırdım, sorun yok.. Nasıl yapılacağına gelince ; Diyelim ki http://www.ubuntu.com/ sitesinden Desktop 32 bit sürümünü indirdiniz, eğer masaüstüne atmışsanız “ubuntu-9.10-desktop-i386.iso” göreceksiniz. Bunun için Uçbirimi açıyoruz ve
cd Masaüstü
komutunu veriyoruz, ardından indirdiğimiz 32 bit. Desktop sürümü için ;
md5sum ubuntu-9.10-desktop-i386.iso
komutunu veriyoruz.
Doğrulama anahtarı :
8790491bfa9d00f283ed9dd2d77b3906 *ubuntu-9.10-desktop-i386.iso
doğrulama biraz uzun sürebilir yukardaki kodla karşılaştırın, eğer tutuyorsa sorunsuz indirmişsinizdir. Kurulum bilgileri için ; Ubuntu Türkiye Wiki 9.10 Kurulumu sayfasına göz atın.

Bilgisayarımda Kubuntu’da bulunuyordu ancak Ubuntu Alfa/Beta heyecanından Kubuntu’yu neredeyse hiç açmadığımı ve ihtiyaç duymadığımı hissettim, kurulumda KDE’ye veda ettim, ilerde belki yeniden görüşürüz, şimdilik GNOME ile çok iyiyim. Ubuntu 9.10 ile gelen yeni kurulum ekranı oldukça güzel, CD’den kurulum bitene kadar güzel bir tanıtım izliyorsunuz ki, Ubuntu ile ilk kez tanışanlar için hem heyecan verici hem de cesaretlendirici🙂 Yaklaşık 20 dakikada kurulum tamamlandı ve bilgisayarımı yeniden başlattım. Bu sefer sadece Ubuntu 9.10 olduğundan Grub ekranı gelmeden açılış çalışmaya başladı.. şunu belirtmeliyim ki açılış süresi 9.04’e göre 5-7 saniye daha uzun sürüyor gibi. (Yalnız kapanış gerçekten hızlı, neredeyse 5 saniye de kapanıyor) Alfa ve Beta’dan bildiğim Ubuntu 9.10 “temiz” kurulumla karşımdaydı işte, değişmiş olan Humanity teması ile beni karşıladı.. Yeni Bildirim alanı çok güzel olmuş ancak Pidgin‘in olmaması üzücü, tabi ben hemen kurdum. Empathy‘ye bir türlü ısınamadım, belki alışkanlıktandır. Şunu söylemeliyim ki, varsayılan arka plan gerçekten çok kötü😀 neyseki yeni Ubuntu’da çok güzel arka planlar mevcut. Sözü fazla uzatmadan, Ubuntu’nun 9.10 sayfasına sizi yönlendirmek istiyorum :  http://www.ubuntu.com/products/whatisubuntu/910features

Ubuntu’muzu sıfırdan kurmuşsak ilk yapmamız gereken şeyler konusunda size bir kaç ipucu vereyim, Önce flash, codec gibi ayrıntıları halledelim bunun için Uçbirimi açıyoruz (Uygulamalar -> Donatılar -> Uçbirim)
sudo aptitude install ubuntu-restricted-extras
Daha sonra Adobe Flash için ;
sudo apt-get install adobe-flashplugin
Bazı codecler ve diğer 3. parti yazılımları Synaptic Paket Yöneticisi‘nde görüp yükleyebilmek için Medibuntu deposunu ekliyoruz ;
sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/`lsb_release -cs`.list –output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list; sudo apt-get -q update; sudo apt-get –yes -q –allow-unauthenticated install medibuntu-keyring; sudo apt-get -q update
ve
sudo aptitude install w32codecs libdvdcss2
komutlarını veriyoruz.

Ayrıca BURADAKİ siteye göz gezdirirseniz, kurulumun ardından, size bazı yüklemeler ve programlarla ilgili fikir verecektir.

Ayrıca ;
* Getdeb
* PlayDeb.net (Oyunlar için)
* Get Ubuntu Applications!
* Linux App Store
siteleri de size Ubuntu programlarının ve yazılımlarının kolayca yüklemesini yapabilirsiniz.

Ben kurulumun ardından sık kullandığım yazılım ve programları hemen ekledim;
* Ubuntu Tweak
* Pidgin
* Google Chrome
* Google Earth
* Cheese
* VLC Media Player
* Compiz Config Manager ve Compiz Fusion Icon
* Ses CD Aktarıcısı
* Sound Conventer

Sistemimden bir kaç ekran görüntüsü atayım da tam olsun😀

123

Ubuntu 9.10 Karmic Koala Çıktı!!! (Ubuntu 9.10 Karmic Koala Released)” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

