D@bbe 2


D@bbe 2

Hasan Karacadağ‘ın III. Korkusu olan “D@bbe 2” (veya 388@0) filmine bugün gittim. Önce şunu söylemeliyim, bu topraklarda korku filmleri, Uzak Doğuda olduğu gibi kendisine ait bir kültür oluşturamadı. Genelde Avrupa-Amerika sinemalarından yapılan komik, kötü, kitsch uyarlamalar (Bkz : Şeytan, Turkish Exorcist) yada doğrudan taklit şeklinde oldu. Zaten ülkemizdeki korku sineması bir külliyat oluşturacak kadar da çok değil. İşte böyle bir ortamda Hasan Karacadağ “yerli” korku sinemasını yaratacağı iddiası ile gündeme gelmişti ilk D@bbe filmi ile, İlk D@bbe filmini izleyenler bilir, bir korku sineması başlatmak bir yana, korku sinema kitsch’i yaratmıştı.. [1] (“Bir ölüden mail gelmesi hiç hoş değil, damarlarım çatlıyooooor, şu aralar internette pek gezinmeseniz iyi olur..” gibi replikleri vs)

Hasan Karacadağ’ın II. Korkusu Semum ise, şaşırtıcı derecede -ilk D@bbe filmine göre elbette- iyi çıktı, Semum adlı yaratık bariz şekilde Iron Maiden Eddie‘si olmasına karşın çokta “atari” gibi durmuyordu.. Filmde konu bütünlüğü vardı en azından, son sahnelerde Constantine filminden fırlamışa benzese de çok üstünde durmadık..

Ancak 2. D@bbe filminde kendimi resmen aşağılanmış hissederek ayrıldım salondan, Hasan Karacadağ’a ilk iki filminde de, bu ülkeye özgü korku sineması yaratma isteğine saygı duyarak, o kötü, taklit filmlerine katlanmıştım. Ama D@bbe 2, resmen yönetmenin Türk sinema seyircisine nanik yaptığı film olmuş. Neresinden bahsetsem bilemiyorum. Başlangıçta okunan metin ilginçti kabul ediyorum, gerçek mi bilmiyorum ama araştırmaya değer mi emin değilim.. Ardından gelen görüntülere hiç bir anlam veremedim, bir adam, yarı karanlık bir mekan, açık bir bilgisayar ekranı ve nefret ettiğim saçma sapan iğrenç ses efektleri.. Hocam korkunç olduğunu mu düşündünüz bu seslerin film boyunca?? Lütfen!!

Bir kere bu film bu topraklara özgü bir korku sineması fikrinden çıkmamış başından sonuna kadar sadece kulak ve göz acıtan, büyük oradan photoshop gibi görünen efektlerle bezeli, bu efektlerin daha makulunü, daha iyisini Japon korku sinemasından biliyoruz. Filmin sonunda aile babasının gökyüzüne bakıp “Allah’ım neden bizi terkettin” demesi bize ait bir şey mi şimdi??!! Hz. İsa’nın çarmıhta söylediği iddia edilen “Baba beni neden terkettin” ne zamandan beri bizim topraklarımıza ait oldu? Zaten daha sonra Lost’tan tanıdığımız Black Smoke gelip aileyi yiyor. Bir evin içinde 3 ergen ve 2 yetişkinin sürekli histeri krizlerine girmiş gibi bağırıp durmaları o berbat oyunculukları korkunçtu evet. Filmin tek korkunç yanı oyunculuklarıydı, o kadar korktum ki oyunculuklardan karnıma ağrılar girdi. Hasan Karacadağ hocam hiç mi filmi montaj ederken izlemedin? Hiç mi “ya ne kadar boktan olmuş bütün bunlar” demedin? O kadar mı nefret ediyorsun bizden?

Filmin övündüğü Yanan İstanbul görüntüleri de o kadar yapay ki, keşke hiç çekmeselerdi..

Hasan Karacadağ’ın başlatacağı korku sineması akımından öylesine korkuyorum ki, başka bir ülkeye iltica etmeyi bile düşünebilirim.

D@bbe 2” üzerine 4 yorum

  1. bence git.hem de koşarak.çünkü en azından adam sizin gibi hazımsızlarla uğraşmak zorunda kalmaz.ben de izledim dabbe 2 yi ve o rezil uzun saçlı panda gözlü berbat oyunculu japon kore amerikan filmlerinden çok daha dürüst ve iyi buldum.zevk meselesi tabi sen sevmemiş olabilirsin.

  2. Arkadaşım film o kadar kötüyse kendi filmini kendin yap bence harika olmuş bu kadar eleştirmeye gerek yok ki bırak yorumu eleştiriyi biz yapalım sen sadece tanıt…

  3. Sevgili @numan ve @sonsamsunlu arkadaşlar, siteye girip okuyup yorum yazma nezaketini gösterdiğiniz için teşekkürler.

    @numan, bu topraklarda sinema sanatını gelişmesini çok istiyorum hatta o sebeple Hasan Karacadağ’ın o berbat filmlerine de katlandım, ama bu ülkede sırf bir akım yaratılacak diye, kötü eserleri de pohpohlayacak değilim, değiliz öyle değil mi? Bunun hazımsızlıkla ilgisi yok. Ortaya çıkan eser çok iyi olduğunda hakkını veriyorum, sitemde okuyabilirsiniz.

    @sonsamsunlu, bir işi eleştirmek için o işi yapıyor olmak gerekmez. Sinema izleyicisi/eleştirmenine “kalk sen yap o zaman” demek saçma olur. Eğer yönetmen/yazar/müzisyen işini iyi yapmışsa, seyircisini önemsemişse buna değer veriyoruz. Metallica’nın albümünü eleştirmek için heavy metal müzisyeni olmak gerekmez😉

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s