Neler Oldu? Nasıl Oldu?


Askerliğim esnasında sivil hayatıma yönelik bazı şeylerin beynimden uçup gitmesi beni çok şaşırtmıştı, mesela çok sevdiğim şarkıların sözlerini hatırlayamamak, mekanların ayrıntılarını anımsayamamak, özlenilen yemeklerin lezzetlerini hissedememek gibi.. Öte yandan sivil hayatta yapacaklarımı/yapmak istediklerimi tekrar ve tekrar kafamda tasarlamak, heyecanla birlikte işkenceyi de arttıran bir unsur oluyordu. Asıl şaşırtıcı olan şey ise, askerliğin bittiğine dair belgeyi (terhis, tezkere) aldıktan sonra, uçakta eve dönüş yolunda sevdiceğimle birlikteyken birdenbire sanki hiç askere gitmemiş gibi hissetmek oldu. Acemide tanışıp kaynaştığım diğer arkadaşlarında benzer hislerle dolu olmasını “travma sonrası stres bozukluğu” (Post-traumatic stress disorder) olarak mı anlamamız gerek?

Peki neler yaptım? Antalya’da neler değişmiş, hangi dükkan/market kapanmış hemen fark ettim🙂 ilginç değil mi. Özlediğim tüm yemekleri yedim (tabi ki aynı anda değil) Sevdiceğim izin almış ben askerden gelende, kürek kürek  film alıp evde boğazımıza kadar sanata battık, yetmedi netten dizi indirdik. (elbette yasal canım😛) Arkadaşlara gittim, askerlik anılarımı anlattım. Henüz saat 22:00 gibi uykuya geçmenin, sabah 06:00 gibi uyanmanın çaresini bulamadım ama o da düzelir elbet.. Böyleyken böyle.. Anlatıcam

J.Çvş. Özgür

Neler Oldu? Nasıl Oldu?” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

