Android’li Cihazlarda ROM, Root, Google Yasağı ve Samsung Galaxy


Samsung Galaxy I7500 marka bir PDA aldım 2 ay kadar oldu, üzerinde Android 1.5 Cupcake yüklüydü ki, Android 2.2 Froyo çıkmışken üstelik. Samsung nedense I7500’e satış sonrası destek vermemeyi tercih etmiş, I5700 Spica’ya Android 2.1 Eclair yüksetlmesi yayımlamışken, resmi olarak sadece XEJC6 Android 1.6 Donut yayımlandı I7500 için, o da Türkiye’de değil. Tabi Türkiye’deki kullanıcıların bir çoğu garanti dışı kalma pahasına cihazlarını 1.6 Donut versiyonuna yükseltti (buna bende dahilim)

Samsung Galaxy I7500 için bireysel çabalar sonucu 2 adet Android 2.1 Eclair denemesi mevcut birisi GAOSP (Galaxy Android Open Source Project) diğeri de MustyMod. Galaxy’nin RAM’i de hızı da, belleği de Android 2.2 kaldıracak kapasite de hatta Android 2.2, Android 2.1’e göre %450 daha hızlı.. (http://www.android.com/) Ama nedense Samsung’dan bu cihaz için herhangi bir ses çıkmıyor. Diğer markalar HTC, Nexus One, Motorola, General Mobile, Sony Ericsson cihazlarını çoktan 2.1’e geçirdikleri gibi, 2.2 için çalışmalarını sürdürüyorlar. Samsung’un bu tavrı ile ilgili elbette ben de gereken kampanya ve şikayetlerimi ilettim, sonucu bekliyorum..

Gelelim Android’li cihazlarda root yetkisi almaya, biliyorsunuz Android Linux tabanlı bir işletim sistemi ve her Linux’ta root (superuser, yetkili kullanıcı) hakkı mevcuttur, bir çok masaüstü dağıtımında, kurulum yapılırken root erişimi belirleniyor. Ancak Android’de bu hakkı almak için biraz çaba gerekmekte. İnternette Android üzerinde nasıl root erişimi sağlayacağınıza dair oldukça faydalı siteler mevcut ben burada yeniden bir anlatım yapmak yerine o sitelere yönlendirme yapacağım. Dikkat edilmesi gereken şey, cihaza doğru dosyaları tanıtmak ve doğru yazılımları kurmak.

* TurkDroid TurkDroid, oldukça kapsamlı bir site ve bu sayfada bir çok cihaz için nasıl Root erişimi sağlayacağınızı öğrenebilirsiniz. Ayrıca aynı sitenin Romdroid sekmesinde de en son çıkan yazılım ve yükseltmeleri nasıl yükleyeceğinize dair ayrıntılı anlatımlar mevcut.

* Android Türkiye/ Android Türkiye sitesi, güncel haberlerin yer aldığı başarılı bir site. Bu siteden Türkiye’de satışa sunulmayan Google Phone Nexus One siparişi verebiliyorsunuz. Android Türkiye sitesi tarz olarak, Android Central’a benziyor ki Android Central oldukça kapsamlı, sürekli güncellenen ve Android için hazırlanmış en başarılı site olarak kabul ediliyor. (Android Central)

* Donanım Haber Android Forum Her zaman büyük bir ilgi ile izlediğim Donanım Haber forumlarında Android sayfaları bir çok ihtiyacınızı karşılayacaktır diye düşünüyorum. Şahsen Samsung sayfasından ben çok şey öğrendim 🙂

* Mobil Depo Android OS Türkçe kaynaklar, ecnebi sitelerdeki kadar çok değil, olanların bazısı da güncellenmiyor. Yukarıya aldığım üç sitenin yanında Mobil Depo forumunun Android Sayfası da sizin için oldukça faydalı olacaktır.

Gelelim ecnebi kaynaklara, beğendiğim Android sitelerini sırasıyla yazıyorum ;
* Android Central Haber, bilgi, kaynak
* Android Authority Haber, bilgi, kaynak
* Planet Android Linux’ların Planet siteleri gibi
* Android Forums Ubuntu Forums’a benzetiyorum, burası aynı zamanda Phandroid sitesi
* XDA Developers Android XDA Geliştiricilerinden Android için hack, rom kurulumu ve diğer ince ayarlar
* Euro Droid Adından da anlaşılacağı gibi Avrupa için hazırlanan blog

Program, Uygulama, Depo Adresleri
* Android Market Buradan uygulama indiremiyorsunuz, telefonunuzdan indirebilirsiniz.
* Android Apps Market’e destek veriyor
* AppBrain Market’le senkronize çalışıyor
* SlideME Oldukça büyük alternatif Android Market, güncel
* Android Freeware Güncel
* Best Android Apps Review Güncel
* 101 Best Android Apps Güncel
* Free Android Apps Bazı ücretli uygulamaların kırılmış versiyonları bulunabiliyor, sonra uyarmadı demeyin 🙂

Son olarak şu an Galaxy’mde kullandığım Galaxo 1.6.3.3 ROM’unun nasıl yükleneceği ve diğer ayrıntıların olduğu siteler ;
* Galaxo Blog Aynı zamanda Drakaz 2.1 eclair çalışmalarını da yürüten topluluk
* Drakaz Forum Galaxo ROM

Bu kullandığım ROM ile Market kısıtlaması kalkmış bulunuyor, ayrıca diğer Google uygulamalarına getirilmiş sansürü de aşabiliyorum.

Android’li Cihazlarda ROM, Root, Google Yasağı ve Samsung Galaxy” üzerine 2 yorum

Yorum bırakın